Pages

Wednesday, July 15, 2009

camera ku biskut...





"ko takkan terlepas wahai pencuri...." kata2 ni menjadi pemangkin utk aku berusaha gigih menjejaki pencuri camera DSLR aku minggu lepas.. heh, sapa tak sayang camera oi..lbh 5000 aku berhabis utk camera aku tuh..tup2 senang2 je die nak curi..
"takpe la, da takde rezeki, nak buat cemana..." byk gak orang ckp kat aku camtu..mmg aku tak nafikan la menda ni semua rezeki Allah..tp cari ttp cari..hbs tong sampah kaed aku selongkar kot2 pencuri tu g buang passport n resit2 camera aku tuh..haha..

mlm camera ilang tu, aku terus g report polis..bgtau polis tu sume dr A smpi Z..
"k, ble u bukak kes, u kna ingat, kalo ada suspek yang kita dpt, kita terus cekup je.masuk lokap..menjawab la dorang dlm lokap..yang salah tu, mmg kita tangkap la.yang tak slh, ko pandai2 la jawab nnti kalo dorang saman ko..abang tak tanggung.."abg polis tu ckp

"bang, menda2 nih, tak libatkan lokap2 ni tak leh keR?"
"once u bukak kes, lokap la..k, kita bukak kes 380 akta jenayah la eyh.."huh, gila cuak aku dgr akta2 nih..

sebenarnye conversation tu panjang lagi..aku simpulkan da...thanks to makhathir sbb teman aku g buat report mlm tu..omaq pon..thnks..

pagi tu, aku nak g mandi kat tandas studio, aku cari berus gigi n syampoo.. rupenya da berterabur atas meja kat studio.pencurik tu da kuarkan da dr beg baju aku,sbb beg baju aku pon die kebas.hampeh..

" ada tak sape2 pegang ubat gigi aku n syampoo kat atas meja ni?"
"aku ada tekan2 picit2 ubat gigi ko smlm,sbb aku tgk cam best je picit2 menda tu.." nik ajis bersuara..
kelakar gak ajik ni..anyway, menda nih la yang jadi aset nak ugut pencuri tu suh pulangkan balik camera aku tuh sblum menda2 nih sampai ke Bukit Aman..heh,konon2 sana bleh trace cap jari la mcm CSI tuh..menggelabah mamat tu dgr aku ada bahan bukti..petang tu jgk die call aku..

"ha, azizul kan?U ada hilang camera kan?ni ha, camera ko kitorang tlg simpankan semalam...ko gi amik skrang kat spiral blakang tepi bengkel..kitorang letak kat blakang kotak putih dlm bilik elektrik tu.." heh, kalo tlg simpan, bg by hand la kat aku..bakpe letak sorok2, call gna public sume..tp takpe ah..asalkan aku dpt balik camera aku tuh..aku siap terima kasih kat pencuri tu kot sbb tolong simpankan..haha

aku call abg sarjan polis tu bgtau camera da dpt balik..die mrh aku siap, dia ckp jgn main2 ngan report polis nih..jaab ilang, jab jumpe..die suh aku hantar camera tu g balai..bahan bukti..
"kitorang kna simpan camera zul tu dlu"
"bape lama?"
"tak pasti la, dlm berbulan2 jgk la...smpi kes selesai"...heh, penat2 aku usaha cari camera tuh, pas da dpt, bg kat dorang plak..mana bley..

"camni la, zul buat report baru, bgtau camera da jumpe n tidak ingin meneruskan siasatan lagi.so, zul bleh amik camera tu..abang nak amik gambar je bukti cameraa tu da jumpe"

thanks abang polis :D :D
syukur Alhamdulillah..

contoh gmbr dr camera aku tuh..





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...