Pages

Friday, August 14, 2009

yang tersirat...

"sebenarnye, dorang( lecturer2) tak suke die ni sambung 4th yr.tp sbb pointer die elok, n die apply, lecturer takde sbb nak gugurkan nama die.. " kata2 ni la yg terngiang2 kat telinga aku smpi sekarang..

ape yang sampai kat telinga ni, mungkin betul, mungkin tidak.mungkin jgk direka2...tp kata2 ni buatkan aku sedar siapa aku sbnrnya di kala aku leka dgn angan2 diri sendiri...pendirian tak ttp mungkin..

"haq, ko benci aku tak haq?"
"lor, nape nak benci ko pulak..."
"takde la....mana la tau...aku ni patut ke utk di benci?"
"ah, ko ni..emo pulak.."

bergenang jgk la air mata aku time tu..tp laki kot, takde la nak nangis..thanks haq sudi dgr cite aku..

Thnks to all lecturers yang byk mengajar aku dr tak tahu pape, smpi la tahu byk menda..to arwah dr Shukri. Al-fatihah

Wednesday, July 22, 2009

bekerja...

harini aku start mula bekerja..tetiba rasa matang pulak..pikir itu ini,berapa byk nak smpan bulan2..makan minum sume belanja sume kna kira..huhu.. tadi kena design kluster house.. "You know what cluster house is?" bos tny aku...malu ah nak ckp tak tau.."no, we used different term maybe.."wahaha.. cover..padahal time design lubok jong ada buat..4 umah cantum...huhu anyway, best gak kerja...sok kerja lagi..yuhuu...bersemangat!!heh

Wednesday, July 15, 2009

camera ku biskut...





"ko takkan terlepas wahai pencuri...." kata2 ni menjadi pemangkin utk aku berusaha gigih menjejaki pencuri camera DSLR aku minggu lepas.. heh, sapa tak sayang camera oi..lbh 5000 aku berhabis utk camera aku tuh..tup2 senang2 je die nak curi..
"takpe la, da takde rezeki, nak buat cemana..." byk gak orang ckp kat aku camtu..mmg aku tak nafikan la menda ni semua rezeki Allah..tp cari ttp cari..hbs tong sampah kaed aku selongkar kot2 pencuri tu g buang passport n resit2 camera aku tuh..haha..

mlm camera ilang tu, aku terus g report polis..bgtau polis tu sume dr A smpi Z..
"k, ble u bukak kes, u kna ingat, kalo ada suspek yang kita dpt, kita terus cekup je.masuk lokap..menjawab la dorang dlm lokap..yang salah tu, mmg kita tangkap la.yang tak slh, ko pandai2 la jawab nnti kalo dorang saman ko..abang tak tanggung.."abg polis tu ckp

"bang, menda2 nih, tak libatkan lokap2 ni tak leh keR?"
"once u bukak kes, lokap la..k, kita bukak kes 380 akta jenayah la eyh.."huh, gila cuak aku dgr akta2 nih..

sebenarnye conversation tu panjang lagi..aku simpulkan da...thanks to makhathir sbb teman aku g buat report mlm tu..omaq pon..thnks..

pagi tu, aku nak g mandi kat tandas studio, aku cari berus gigi n syampoo.. rupenya da berterabur atas meja kat studio.pencurik tu da kuarkan da dr beg baju aku,sbb beg baju aku pon die kebas.hampeh..

" ada tak sape2 pegang ubat gigi aku n syampoo kat atas meja ni?"
"aku ada tekan2 picit2 ubat gigi ko smlm,sbb aku tgk cam best je picit2 menda tu.." nik ajis bersuara..
kelakar gak ajik ni..anyway, menda nih la yang jadi aset nak ugut pencuri tu suh pulangkan balik camera aku tuh sblum menda2 nih sampai ke Bukit Aman..heh,konon2 sana bleh trace cap jari la mcm CSI tuh..menggelabah mamat tu dgr aku ada bahan bukti..petang tu jgk die call aku..

"ha, azizul kan?U ada hilang camera kan?ni ha, camera ko kitorang tlg simpankan semalam...ko gi amik skrang kat spiral blakang tepi bengkel..kitorang letak kat blakang kotak putih dlm bilik elektrik tu.." heh, kalo tlg simpan, bg by hand la kat aku..bakpe letak sorok2, call gna public sume..tp takpe ah..asalkan aku dpt balik camera aku tuh..aku siap terima kasih kat pencuri tu kot sbb tolong simpankan..haha

aku call abg sarjan polis tu bgtau camera da dpt balik..die mrh aku siap, dia ckp jgn main2 ngan report polis nih..jaab ilang, jab jumpe..die suh aku hantar camera tu g balai..bahan bukti..
"kitorang kna simpan camera zul tu dlu"
"bape lama?"
"tak pasti la, dlm berbulan2 jgk la...smpi kes selesai"...heh, penat2 aku usaha cari camera tuh, pas da dpt, bg kat dorang plak..mana bley..

"camni la, zul buat report baru, bgtau camera da jumpe n tidak ingin meneruskan siasatan lagi.so, zul bleh amik camera tu..abang nak amik gambar je bukti cameraa tu da jumpe"

thanks abang polis :D :D
syukur Alhamdulillah..

contoh gmbr dr camera aku tuh..





Saturday, July 11, 2009

lack of confident...am i?

g interview haritu, kat ibnu adam... ade ujian bertulis rupe2nya sblum interview tu..akak yang bg kertas tu pon ckp, "kalo tak tau, tinggalkan jer"..baik je die..siap bg pinjam pen pulak tu..haha.pas hbs jawab, (tak habis pon), aku bg kat die, then boss pnggl aku g interview..mula2 die tgk ape yang aku jawab..ada la slh2 sket, biase ar tuh.. pastu, smpi satu soalan, die tny aku.. yang ni takkan zul tak tau.."senaraikan lukisan2 yang perlu dihantar kepada pejabat pengusaha tempatan sekiranya anda mahu membina satu unit umah 2 tingkat"..aku pon jawab lisan la ngan boss tu..die angguk2 je.."tau pon..bistu, knape tak tulis?" die tny..heh.. aku pon senyum je..tatau sbb pe aku tak jawab..tetibe terasa sgt bodoh..3 tahun blaja architecture, soalan tu pon tak terjawab..haha..takpe2.rezeki ada dimana2..dia kata aku kurang confident.btul la kot..tp tak kesah la.. lusa ada 2 interview pulak.tatau kali ni cemana..hope kesilapan tak berulang la.. thnks to ar kamaluddin, byk bg nasihat kat aku haritu..mmg aku tak bersedia pon nak g interview (alasan) :P tp balik dr interview, camera slr aku plak orang curik..hampeh..nnti aku bukak cite lain..

Wednesday, June 24, 2009

peringatan utk semua n seseorang...

peringatan sudah bertukar..dr peringatan yg sia2 - kpd peringatan yg lebih bermakna..

Tuesday, June 16, 2009

confius, serba slh, pening...

semalam aku call mak aku..tny kabar sket2..paham2 jela..kita tny kabar die, die tny kabar duit kte pulak..part2 yang best tu..haha..lama da aku tak balik.da 3 minggu :p (lama la sgt pan>> bulim bersuara)..bg aku yang dok dkt2 jauh nih, kira lama gak la tu..yg duk jauh tu, lantak korang la..sape suh blaja jauh2...muahaha

'balik tak masa antaq tanda utk ain nnti?" mak aku tetibe tny
ooo,ha a..bila tu mak?
5hb ni..
ooooooo"...ooo panjang je la aku time tu..mana tak nye, kepala da kat redang da skrang..bbdk ni plan nak g 3hb july.trip 3 hari 2 malam. tup tup ada event lain plak 5hb tu.kalo ikutkan, aku tak penting pon utk majlis pertunangan abang aku nih..tp disebabkan hamik gmbr, tpaksa la aku ikot..hampeh...berkhidmat utk family..bila lagi kan..tp aku nak gak pg redang oiiii!!!!

Wednesday, May 27, 2009

haluan kanan n kiri...

sume orang ada cara nak majukan diri..n setengah orang pilih jalan mengampu utk berada di atas. n aku, seorang yang pilih jalan berhaluan kiri.. fight for ur rights..tak pandai jaga hati orang mungkin. kna tubuhkan 'akedemi pemulihan menjaga hati lecturer', hntr aku masuk situ, then baru aku pndi kot.. muahaha.. 

bak kata pepatah, "bila orang da tak ske tu, blah je la.." :) :D
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...