Pages

Sunday, October 3, 2010

hidupku..matiku...

Monday 6th Sept 2010

Aku taktau knapa makin hari aku rasa, kematian makin dekat dgn aku..Resah, bimbang takut2 tak bertemu Ramadhan akan datang..Aku masih belum bersedia utk pergi menghadap Allah, dgn solat yg tidak sempurna, amal seberat kapas yg mungkin terbang bila ditiup angin..Makin hari aku makin risau.. khabar fitnah2 dunia bakal muncul, tanda2 sudah jelas..antara sedar atau tidak,kita sudah hampir ke hujung dunia..hujung satu perjalanan yg merugikan, melainkan mereka yg sedar akan maksud hidup kat dunia ni.. Azim mengingatkan aku ttg keadaan dunia pada zaman Rasulullah SAW ketika peristiwa Isra Mi'raj, dunia ini ibarat seorang tua berbongkok 3..bongkok di zaman Rasulullah SAW..skrg? Wallahua'lam..pasti la lagi tua kan?

Bersedia atau tidak, aku pasti menghampiri kiamat, samada kecil(mati) atau besar(disaster bai)...

Pernah dengar orang cerita ttg beza antara Yakin dgn Percaya?

Seorang pemanah yg terkenal dgn ketepatan panahannya, live dpn mata kita, die panah epal atas kepala sifulan, siap tutup mata, dgn tepat dan jitu..Orang tepuk tangan pastu..kalo kawan tanya, percaya tak dia boleh panah dgn tepat, kita pasti jawab, Ya! Itulah Percaya..Yakin? yakin adalah kesediaan kita, apabila disuruh menggantikan sifulan tadi, maka epal akan diletakkan atas kepala kita, dan bakal di panah oleh pemanah tepat tadi..n tak ramai kot yang yakin..kalo ramai pon, tak semua..salah sket, bukan setakat kena rambut je boh..area2 bawah sket dari rambut..haaa..

Aku pasti ada satu kelompok manusia di luar sana, yg sedang membuat persiapan utk menghadapi Dajjal, musuh besar orang Islam akhir zaman..Dan bila tiba panggilan perang/jihad, mereka inilah yg aku rasakan paling bersedia sekali utk menjadi tentera2 Allah.. Bersedia meninggalkan keluarganya, dan keluarganya pon bersedia utk kehilangan mereka.. moga aku ditempatkan dikalangan mereka yg berjihad itu..InsyaAllah


1 comment:

  1. Ramadhan da berlalu..semangat Ramadhan pon da pudar..harap ia tidak hilang...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...