Pages

Sunday, October 3, 2010

Jadi Architect, terkenal, pastu?

Salam,
Tiba2 terasa ingin menulis kembali, meluahkan apa yg terbuku di kepala nih..Aku nak buat apa lepas jadi Architect nnti? aku sendiri tak paham apa yg aku kejar selama ni.. nak jadi architect yg mashur? bina umah cantik2, bangunan gaban,parametric, biomimicry sana sini...pastu? ok la..tmbh satu lagi, orang yg agak2 kaya kat atas muka bumi ni.. beli superbike, kereta audi q7 dgn sportrim 22..ok..pastu? hampeh..aku sendiri tak tau mana penghujung nya.. and aku tau tujuan aku idup kat muka bumi Allah ni pon, bukan semata2 utk jadi architect..yg bakal jadi hujah aku utk aku masuk syurga Allah.. n mungkin jgk architect ni salah satu makhluk yg bawak kerosakan besar dkt muka bumi ni..

Orang cakap, nak berjaya macam seseorang itu, tiru la orang itu.. cara belajar, apa yg die blajar..makan, minum.. senang cite, precedent analysis..hoho
Kalo kita nak jadi doktor berjaya, kna ikut cara doktor yg dah berjaya..
Kalo architect, ikut cara architect berjaya kan..Zaha design parametric, kita pon nak jgk..dia pakai concept gaban, kita pon nak pakai concept gaban.. haha

Kalo mu'min? nak ikut sapa? Pastilah para sahabat r.hum..sbb Nabi sendiri jamin dorang ahli syurga.. haaaa.... berjaya la dorang kan?kan?nak ikut ke tak mo?

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...